სილაბუსი (ბუნება)
I კლასი
მასწავლებლის სახელი, გვარი
სკონტაქტო
ინფორმაცია(ელფოსტა, ტელეფონი
|
ნინო
გოგოლაძე
577315857
|
|||||
სასწავლო
საგნის სახელწოდება
|
ბუნება
|
|||||
სწავლების
კლასი
|
პირველი კლასი
|
|||||
სასწავლო საგნის სტატუსი მოცემულ კლასში.სასწავლო საგნის
ხანგრძლივობა და საათების რაოდენობა.
|
ერთი სასწავლო წელი.ორი სემესტრი
კვირაში 2 აკადემიური საათი
19 თემა და 58 გაკვეთილი
|
|||||
სასწავლო საგნის მიზანი
|
გარემოსთნ ადაპტაცია.მოწესრიგებული
სასწავლო გარემოს შექმნა.ორიენტირება სკოლის ტერიტორიაზე.მარტივი სასკოლო
სოციალური უნარ-ჩვევების გამომუშავება.სწავლის მოტივაციის შექმნა-ამაღლება.
სხვადასხვა ფერის, ფორმის საგნების გაცნობიერება.
ცოცხალი
და არაცოცხალი ბუნებისადმი ფაქიზი დამოკიდებულებისა და
მისი
დაცვის აუცილებლობის შეგრძნება.
ოჯახის
ყველა წევრის როლისა და პასუხისმგებლობის გაცნობიერება.
დადებითი
განწყობის შექმნა მოხუცი ადამიანების მიმართ.
პირადი და საოჯახო ნივთების ამოცნობა, ცოცხალი და
არაცოცხალი ობიექტების გარჩევა-დასახელება.
სივრცითი მიმართებების დაფიქსირება.
მოსწავლეებში კრიტიკული აზროვნების , დაკვირვების, ანალიზისა
და შემოქმედების უნარ-ჩვევის ჩამოყალიბება.
წელიწადის დროებისა და თვეების დამახსოვრება.
ხილისა და ბოსტნეულის , სასრგებლო საკვების ამოცნობა.
მაღაზიასა და ტრანსპორტში ქცევის წესების გაცნობიერება.
-
კლასიფიკაციის უნარის განვითარება.
ფიზიკური
ვარჯიშის მნიშვნელობის გაცნობიერება.
მრავალმხრივი
ინტელექტისა და ლოგიკური , ანალიტიკური აზროვნების განვითრება.
ფრინველების,
ცხოველების, ქვეწარმავლების თვალსაჩინო,
განმასხვავებელი
ნიშნების დასახელება.
წიწვოვანი
და ფოთლოვანი ხე მცენარეების მარტივად დახასიათება.
ბუნებაში
ქცევის წესების შემუშავება, დაცვა.
|
|||||
ძირითადი
თემები
|
მე და ჩემი სხეული - 2 სთ.
• მე და
ჩემი კლასელები
• სხეულის
ნაწილები
ჩემი სკოლა - 3 სთ.
• მოგზაურობა
სკოლაში
• მოგზაურობა
სკოლის გარეთ
• სკოლაში
ქცევის წესები
ოჯახი - 5 სთ.
• ჩვენი
ოჯახის წევრები
• როგორ
ვეხმარებით უფროსებს
• სად
ცხოვრობს ოჯახი?
• რისგან
აშენებენ სახლებს?
• ავეჯი
და პირადი ნივთები
• სახიფათო
ნივთები
შემოდგომა - 3 სთ.
• შემოდგომა
• შემოდგომის
ფერები
• რთველი
საკვები-ხილი, ბოსტნეული - 6 სთ.
• ჩვენ
გვიყვარს ხილი
• რა
უფრო გემრიელია?
• ხილია
თუ ბოსტნეული?
• სასარგებლო
საკვები
• საჭმელი
• სასმელი
უსაფრთხოების სადარაჯოზე - 4 სთ.
• გზა
სახლიდან სკოლამდე
• საგზაო
მოძრაობის წესები
• საგზაო
ნიშნები და ტრანსპორტი
• რომელი
ტრანსპორტით ვიმგზავროთ?
სავაჭრო ობიექტებისამოსი - 2 სთ.
• მაღაზიაში
• ქართული
ფული
სამოსი - 2 სთ.
• რას
ვიცვამთ?
• როგორ
იმოსებიან ადამიანები?
ფერი და შემოდგომა - 2 სთ.
• ფერი
და ფორმა
• ეს
საოცარი კენჭები
დღე და ღამე - 2 სთ.
• დღე-ღამის
მონაცვლეობა
• ვის არ
აძინავს ღამით?
ზამთარი - 2 სთ.
• ზამთარში
• ახალი
წელი მოსულა
შეგრძნებები - 2სთ.
• როგორ
ამოვიცნობთ საგნებს?
• ყნოსვა
და გემო
ჯანმრთელობის სადარაჯოზე - 4 სთ.
• ექიმი
და წამლები
• გინდა
ჯანმრთელი იყო?
• ვივარჯიშოთ
ყველამ ერთად.
როგორ და სად ვერთობით? - 3სთ
• ცირკში
• ნიკოლოზი
და მაია ზოოპარკში
• ჩვენი
ზოოპარკი
გაზაფხული - 2 სთ.
• გაზაფხულის
მობრძანება
• გაზაფხული
ჩვენს ეზოში
მზე, მთვარე, ვარსკვლავები - 2 სთ.
• მოგზაურობა
კოსმოსში
• რა
მოხდება მზე რომ ჩაქრეს?
ცხოველთა სამყარო - 6 სთ.
• ჩვენი
ოთხფეხა „მეგობრები“
• შინაური
ფრინველები
• ზოგი
დადის, ზოგი დახოხავს
• წყლის
ბინადრები
• ფრინველთა
ხმები
• პატარა
ექვსფეხა ცხოველები
მცენარეები - 3 სთ.
• მოვუაროთ
ყვავილებს
• ჩვენი
ტყე
• ტყის
ბინადრები
ზაფხულიც მობრძანდა - 4 სთ.
• ზაფხული
მოვიდა
• ექსკურსია
ტყეში
• ქცევის
წესები
|
|||||
სასწავლო საგნის ამოცანები
|
ბუნების შესწავლის ძლიერი მოტივაციის შექმნა.
გარემოსდაცვითი შეგნების ჩასახვა.
ცნობისმოყვარეობის, აღმოჩენა-შესწავლის გზით გამოწვეული
კმაოფილების გრძნობის განვითარება.
შემეცნებითი უნარის განვითარება.
|
|||||
სასწავლო
საგნის აუცილებელი საბაზისო კომპონენტები
|
სათანადო სასკოლო მზაობა.
გონებრივი,
ემოციურ-სოციალური და ფიზიკური განვითარება.
|
|||||
საკლასო
მენეჯმენტი
|
საერთო
საკლასო მუშაობა, ინდივიდუალური, დამოუკიდებელი, წყვილებში, ჯგუფებში.
|
|||||
მეცადინეობის
ფორმები
|
საუბარი, კითხვა-პასუხი, მსჯელობა, დ/მ,
პრაქტიკული მეცადინეობა
(სწავლა კეთებით) ხატვა.
|
|||||
სწავლების
ძირითადი მეთოდები
|
საუბარი. თანამშრომლობითი სწავლება. როლური.
დემონსტრირების. წყვილებში.
ჯგუფური. ევრისტიკული მეთოდი. ანალიზის, სინთეზის
მეთოდები.
ვერბალური, ელექტრონული სწავლება.
|
|||||
სასწავლო
კურსის შეფასება
|
შეფასების ტიპი-მიმდინარე გაანმავითარებელი- წერილობითი და
სიტყვიერი
კომენტარით. ზეპირმეტყველება. პრეზენტაცია.
ჩართულობა.
ჯგუფური. დამოუკიდებელი მუშაობა.
შეფასდება
ჩართულობა საგაკვეთილო პროცესში, საშინაო დავალება, საკლასო სამუშაო, შემაჯამებელი დავალება.
|
|||||
რესურსები
|
სახელმძღვანელო, დამხმარე მასალა, ცარცი, დაფა, ფანქრები,
მაკრატელი, წებო,
თაბახის ფურცლები, პლაკატები, ფოტოსურათები, ფოთლები,კალათა,
ხილი, ბოსტნეული, ერთჯერადი ჭურჭელი,სასმელი,ასანთის ღერები, პატარა პარკები,
კენჭები, მზის სათვალე,
საპონი, წყალი, კაშნე, ყვავილი, ძმარი, ლიმონი,მალამო,
ბინტი, პირბადე, ფონენდოსკოპი,
სათამაშო ცხოველები, კბილის პასტა, ფოტოაპარატი.
|
|||||
მისაღწევი შედეგები და კომპეტენციები
|
||||||
ცოცხალი სამყარო
ბუნ. 1. 1.მოსწავლეს შეუძლია
გააცნობიეროს შეგრძნების ორგანოების მნიშვნელობა გარემოს აღქმაში.
ბუნ. 1. 2.მოსწავლეს შეუძლია არწეროს ორგანიზმები
გარეგნული ნიშნების მიხედვით.
|
სხეულები და მოვლენები
ბუნ. 1. 3.
მოსწავლეს შეუძლია აღწეროს სხეულებს/მოვლენებს შორის
მსგავსება-განსხვავება არსებითი ნიშნების მიხედვით.
|
დედამიწა და გარესამყარო
ბუნ. 1. 4. მოსწ.
შეუძლია ორიენტირება სკოლის ტერიტორიაზე.
ბუნ.1. 5. მოსწ.
შუძლია დაახასიათოს დრე-ღამის მონაცვლეობასთან დაკავშირებული მოვლენები.
ბუნ. 1. 6. მოსწ.
შეუძლია ლოკალური გარემოს აღწერა.
|
ადამიანი და გარემო
ბუნ. 1. 7.მოსწავლეს შეუძლია პირადი
ჰიგიენისა და უსაფრთხო ქცევის ელემენტარული
წესების დაცვა.
ბუნ. 1. 8.
მოსწავლეს
შეუძლია დამოკიდებულების გამოხატვა საკუთარი გარემოსადმი.
|
|||
სამუშაო
დისციპლინა
|
შემაჯამებელი. ტესტი.
|
|||||