სილაბუსი (2014-2015 სასწ.წ.)
ქართული ენა
პირველი კლასი
მასწავლებელი: ნინო გოგოლაძე.
საგანი: ქართული ენა.
დამტკიცებულია:
2014-2015 სასწ.წელს.
სასწავლო საგნის საათების რაოდენობა: 2 სემესტრი. კვირაში 7 საათი.
სასწავლო საგნის სტატუსი: პირველი საფეხური. სავალდებულო.
მასწავლებელი:ნ. გოგოლაძე
მასწავლებლის ტელეფონი: 577
31 58 57
ქართული ენის სწავლების მიზნები და ამოცანები:
პიროვნების საერთო კულტურა,
საკომუნიკაციო და პროფესიული უნარ-ჩვევები სწორედ მშობლიური ენის საფუძველზე ყალიბდება.
ის ქმნის იმ ძირითად ბაზისს, რომელსაც ეფუძნება ადამიანის თავისუფალი განვითარების მთელი შემდგომი პროცესი.
სწორედ ამის გათვალისწინებით განისაზღვრება ქართული ენისა და ლიტერატურის სწავლების ძირითადი მიზნები:
∙ განუვითაროს მოზარდს ძირითადი სამეტყველო უნარები (წერა, კითხვა, მოსმენა, საუბარი);
∙ გამოუმუშაოს წერითი და ზეპირი მეტყველების კულტურა;
∙ განუვითაროს საკუთარი აზრის ლოგიკური თანამიმდევრობით გამოთქმისა და სხვადასხვა დანიშნულების წერილობითი ტექსტის შექმნის უნარი;
∙ ჩამოუყალიბოს დამოუკიდებელი, შემოქმედებითი და რეფლექსური აზროვნების უნარი;
∙ შეაყვაროს კითხვა; გამოუმუშაოს ლიტერატურის, როგორც სიტყვის ხელოვნებისა და კულტურის ფაქტის, აღქმისა და გაცნობიერების უნარი;
∙ გააცნობიერებინოს ეროვნული და ზოგადსაკაცობრიო კულტურა, როგორც ცვლილებისა და განვითარების მუდმივმოქმედი პროცესი.
პიროვნების საერთო კულტურა, საკომუნიკაციო და პროფესიული უნარ-ჩვევები სწორედ მშობლიური ენის საფუძველზე ყალიბდება. ის ქმნის იმ ძირითად ბაზისს, რომელსაც ეფუძნება ადამიანის თავისუფალი განვითარების მთელი შემდგომი პროცესი. სწორედ ამის გათვალისწინებით განისაზღვრება ქართული ენისა და ლიტერატურის სწავლების ძირითადი მიზნები:
∙ განუვითაროს მოზარდს ძირითადი სამეტყველო უნარები (წერა, კითხვა, მოსმენა, საუბარი);
∙ გამოუმუშაოს წერითი და ზეპირი მეტყველების კულტურა;
განუვითაროს საკუთარი აზრის ლოგიკური თანამიმდევრობით გამოთქმისა და სხვადასხვა დანიშნულების წერილობითი ტექსტის
სასწავლო საგნის აუცილებელი საბაზისო კომპეტენციები:
დაწყებითი საფეხურის დასრულების შემდეგ მოსწავლეს უნდა შეეძლოს:
ინფორმაციის გაგება, ანალიზი და შეფასება:
∙ სხვადასხვა ტიპის ტექსტების მოსმენა და გადმოცემა;
∙ წაკითხული წინადადებებისა და ტექსტის კონსტრუირება;
∙ სხვადასხვა სახის ტექსტების შეგნებულად და გააზრებულად კითხვა;
∙ ტექსტებში მოცემული გრამატიკული კონსტრუქციების გამოყოფა და სათანადო ინტერპრეტაციით წარმოდგენა;
∙ მისთვის ნაცნობ თემებზე სხვადასხვა ხასიათის ტექსტების გამართულად წერა;
∙ გრამატიკის, ორთოგრაფიის, პუნქტუაციის პრაქტიკულად აუცილებელი მინიმუმის შეგნებულად გამოყენება.
ენის კომუნიკაციური ასპექტების გაგება-გამოყენება:
∙ სხვადასხვა სამეტყველო სიტუაციაში ადეკვატურად რეაგირება;
∙ კამათის, დისკუსიისა და მსჯელობის სტრატეგიების გამოყენება;
∙ საკომუნიკაციო უნარ-ჩვევების კორექცია და დახვეწა კომუნიკაციის ეტიკეტური ნორმების მიხედვით;
∙ კითხვის ძირითადი სტრატეგიების დაუფლება;
∙ სხვადასხვა ხასიათის, მიზნისა და დანიშნულების წერილობითი ტექსტების შეთხზვა.
მხატვრული ტექსტის გაგება და თვითგამოხატვა:
∙ სხვადასხვა ლიტერატურული ჟანრის ტექსტების მოსმენა, წაკითხვა და საკუთარი ემოციებისა და აზრის გამოხატვა;
∙ მოსმენილი ან წაკითხული მხატვრული ნაწარმოების დაკავშირება პირად გამოცდილებასთან;
∙ ტექსტის ეპიზოდების ერთმანეთთან დაკავშირება და მთავარი თემის განსაზღვრა;
∙ გმირის საქციელის შეფასება;
∙ მხატვრულ-გამომსახველობითი ხერხების ამოცნობა და მათი ფუნქციის ახსნა;
∙ მხატვრული ტექსტების შექმნა;
∙ საკუთარი ინტერესების მიხედვით საკითხავი ლიტერატურის შერჩევა.
მშობლიური ენის სწავლება დაწყებით საფეხურზე ემსახურება თვითგამოხატვისათვის აუცილებელი ენობრივი უნარ-ჩვევების ჩამოყალიბებას სწავლების ყველა ძირითადი - ზეპირმეტყველების, კითხვისა და წერის -
მიმართულებით. ამავე დროს, ეს პროცესი გულისხმობს იმ მინიმალური ლინგვისტური კომპეტენციის ფორმირებას, რომელიც ენის პრაქტიკული გამოყენების თვალსაზრისით
დაწყებითი სწავლება მოიცავს ექვსწლიან ციკლს. სკოლის ეს პერიოდი მოითხოვს სწავლების ამოცანების წარმოდგენას ინტეგრირებული, კოორდინირებული სახით. ამდენად, ამ შემთხვევაში წამყვანი პრინციპია საგნის
(ენისა და ლიტერატურის) შინაარსობრივი ერთიანობა.
დაწყებითი საფეხურის დასრულების შემდეგ მოსწავლეს უნდა შეეძლოს:
ინფორმაციის გაგება, ანალიზი და შეფასება:
∙ სხვადასხვა ტიპის ტექსტების მოსმენა და გადმოცემა;
∙ წაკითხული წინადადებებისა და ტექსტის კონსტრუირება;
∙ სხვადასხვა სახის ტექსტების შეგნებულად და გააზრებულად კითხვა;
∙ ტექსტებში მოცემული გრამატიკული კონსტრუქციების გამოყოფა და სათანადო ინტერპრეტაციით წარმოდგენა;
∙ მისთვის ნაცნობ თემებზე სხვადასხვა ხასიათის ტექსტების გამართულად წერა;
∙ გრამატიკის, ორთოგრაფიის, პუნქტუაციის პრაქტიკულად აუცილებელი მინიმუმის შეგნებულად გამოყენება.
ენის კომუნიკაციური ასპექტების გაგება-გამოყენება:
∙ სხვადასხვა სამეტყველო სიტუაციაში ადეკვატურად რეაგირება;
∙ კამათის, დისკუსიისა და მსჯელობის სტრატეგიების გამოყენება;
∙ საკომუნიკაციო უნარ-ჩვევების კორექცია და დახვეწა კომუნიკაციის ეტიკეტური ნორმების მიხედვით;
∙ კითხვის ძირითადი სტრატეგიების დაუფლება;
∙ სხვადასხვა ხასიათის, მიზნისა და დანიშნულების წერილობითი ტექსტების შეთხზვა.
მხატვრული ტექსტის გაგება და თვითგამოხატვა:
∙ სხვადასხვა ლიტერატურული ჟანრის ტექსტების მოსმენა, წაკითხვა და საკუთარი ემოციებისა და აზრის გამოხატვა;
∙ მოსმენილი ან წაკითხული მხატვრული ნაწარმოების დაკავშირება პირად გამოცდილებასთან;
∙ ტექსტის ეპიზოდების ერთმანეთთან დაკავშირება და მთავარი თემის განსაზღვრა;
∙ გმირის საქციელის შეფასება;
∙ მხატვრულ-გამომსახველობითი ხერხების ამოცნობა და მათი ფუნქციის ახსნა;
∙ მხატვრული ტექსტების შექმნა;
∙ საკუთარი ინტერესების მიხედვით საკითხავი ლიტერატურის შერჩევა.
მშობლიური ენის სწავლება დაწყებით საფეხურზე ემსახურება თვითგამოხატვისათვის აუცილებელი ენობრივი უნარ-ჩვევების ჩამოყალიბებას სწავლების ყველა ძირითადი
- ზეპირმეტყველების, კითხვისა და წერის - მიმართულებით. ამავე დროს, ეს პროცესი გულისხმობს იმ მინიმალური ლინგვისტური კომპეტენციის ფორმირებას, რომელიც ენის პრაქტიკული გამოყენების თვალსაზრისით არის აქტუალური და შეესაბამება მოსწავლის ინტელექტუალურ შესაძლებლობებსა და ინტერესებს.
მშობლიური ენისა და ლიტერატურის სწავლება დაწყებით სკოლაში ეფუძნება მდიდარ ტექსტურ კორპუსს - სხვადასხვა სახის მხატვრულ და არამხატვრულ ტექსტებს.
ტექსტების ნაირსახეობა ქმნის იმ აუცილებელ თემატურ გარემოს,
რომლის გაცნობამაც მოსწავლე უნდა მოამზადოს ცხოვრებისეული ურთიერთობებისათვის. მოსწავლეები უნდა დაეუფლონ მხატვრული, შემეცნებითი და ყოფითი ტექსტების შექმნის,
აღქმისა და ინტერპრეტაციის უნარ-ჩვევებს. მათ უნდა ისწავლონ ტექსტების დამოუკიდებლად შედგენა,
ტექსტებში მოცემული საკითხების შესახებ ინფორმაციის მოპოვება,
მათი ანალიზი და შეძლონ დამოკიდებულებების (პოზიციისა და შეფასებების) თავისუფლად გამოხატვა.
ქართული ენა სკოლაში ისწავლება 3 მიმართულებით:
კითხვა, წერა და ზეპირიმეტყველება.
კურსის ორგანიზაცია:
საკლასო მენეჯმენტის ფორმებია ინდივიდუალური და ჯგუფური. ჯგუფურ ფორმას ვიყენებ ამბავის შეთხზვის დროს, მარცვლებისაგან სიტყვების მიღების დროს, არეული სიტყვებისაგან წინადადების მიღების დროს და ა. შ.
ინდივიდუალურს ვიყენებ კითხვის დროს და წერის დროს.
მეცადინეობის ფორმა-ლექციური.
სწავლების მეთოდები-ინტერაქტიური.
სასწავლო კურსის შეფასება-შეფასების რუბრიკა. შეფასების ძირითადი კრიტერიუმები: 1.კითხულობს, 2.წერს, 3.მეტყველებს. სამივეს თანაბარი ხვედრითი წილი.
რესურსები: მოსწავლის წიგნის მთლიანი კომპლექტი ,მასწავლებლის წიგნი, პლაკატები, ინტერნეტში საძიებო სისტემა “ google”.
პირველი კლასი
თემატური გეგმა
#
|
თემა
|
საათი
|
თარიღი
|
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.
32.
33.
34.
35.
36.
37.
38.
39.
40.
41.
42.
43.
44.
45.
46.
47.
48.
49.
50.
51.
52.
53.
54.
55.
56.
57.
58.
59.
60.
61.
62.
63.
|
1-2გაკვეთილი ურთიერთგაცნობა.
3-4 გაკვეთილი. სურათის აღწერა.
5-6 გაკვეთილი. სურათის აღწერა.
7-8 გაკვეთილი. სურათის აღწერა.
9-10 გაკვეთილი. მოთხრობის მოსმენა.
11-12 გაკვეთილი. სურათის აღწერა.
13-14 გაკვეთილი. სურათის აღწერა.
15-16 მოთხრობის მოსმენა და ანალიზი.
17-18 გაკვეთილი. სურათის აღწერა.
19-20 გაკვეთილი. ზღაპრის მოსმენა.
საანბანო პერიოდი.
ი და ა ასო-ბგერები.
თ ასო-ბგერა.
ს ასო-ბგერა.
ხ ასო -ბგერა.
ო ასო-ბგერა.
ე ასო-ბგერა.
უ ასო-ბგერა.
ძ ასო-ბგერა.
მ ასო-ბგერა.
შ ასო-ბგერა.
კ ასო-ბგერა.
ვ ასო-ბგერა.
გ ასო-ბგერა.
ფ ასო-ბგერა.
ნ ასო-ბგერა.
ზ ასო-ბგერა.
რ ასო-ბგერა.
ჩ ასო-ბგერა.
დ ასო-ბგერა.
ღ ასო- ბგერა.
ლ ასო-ბგერა.
ბ ასო-ბგერა.
პ ასო- ბგერა.
ც ასო-ბგერა.
ტ ასო-ბგერა.
წ ასო-ბგერა.
ქ ასო- ბგერა.
ყ ასო-ბგერა.
ჯ ასო-ბგერა.
ჭ ასო-ბგერა.
ჟ ასო-ბგერა.
ჰ ასო-ბგერა.
ანბანისშემდგომი პერიოდი.
ლექსი „აი ია“
„ერთი და ორი“
„მუქთამჭამელა“
„მენავეები“
„ცრუ“
„გამოცანაჭკვიანი ბავშვებისათვის“
„ნაპოვნი სავარცხელი.“
„მეზობლები“
„ბერიკაცი და ნამყენი“
„ლოდინი“
„უსუნო ყვავილი“
„დაკარგული ბავშვი.“
„დედა“
„ცხვირს მაღლა ვინ იწევს.“
„თაგვები და კატა.“
„კეთილი სანდალა.“
„მეგობრები.“
„დათუნა და ბაჭია“
„გაზაფხული“
„ლომი და ხარები.“
„ჯიუტი თხები“.
|
2 საათი.
2 საათი.
2 საათი.
2 საათი.
2 საათი.
2 საათი.
2 საათი.
2 საათი.
2 საათი.
2 საათი.
3 საათი.
3 საათი.
3 საათი.
3 საათი.
3 საათი.
3 საათი.
3 საათი.
3 საათი.
3 საათი.
3 საათი.
3 საათი.
3 საათი.
3 საათი.
3 საათი.
3 საათი.
3 საათი.
3 საათი.
3 საათი.
3 საათი.
3 საათი.
3 საათი.
3 საათი.
3 საათი.
3 საათი.
3 საათი.
3 საათი.
3 საათი.
3 საათი.
3 საათი.
3 საათი.
3 საათი.
3 საათი.
2 საათი.
2 საათი.
2 საათი.
2 საათი.
2 საათი.
2 საათი.
2 საათი.
2 საათი.
2 საათი.
2 საათი.
2 საათი.
2 საათი.
2 საათი.
2 საათი.
2 საათი.
2 საათი.
2 საათი.
2 საათი.
2 საათი.
2 საათი.
2 საათი.
|